14 d’abr. 2012

SÍNTESI DEL DEBAT


Després d’uns dies sense publicar res al blog, a continuació us exposo la meva síntesi del debat CTS, a veure què us sembla...

L'idea que més em va sorprendre va ser que tot i que les tecnologies estan a l’ordre del dia en la majoria de les escoles i centres educatius, una companya va comentar un aspecte que em va cridar l’atenció i va portar a que hi reflexionés extensament, i és que els ordinadors a les aules i totes les tecnologies com a “intent” de substituir dels llibres de text, hem de tenir en compte que a la llarga, pot ser que redueixin el rendiment acadèmic dels alumnes. Ella, ho va exposar molt clarament dient que potser no hem sabut compaginar correctament la tecnologia i l’escola. Els informes PISA, a nivell d’Espanya, encara no han calculat l’efecte dels ordinadors a les aules però si que ho han fet a nivell internacional i encara no està massa clar si el canvi és tan positiu com ens volen fer creure. Penso que els ordinadors i les noves tecnologies són totalment compatibles amb l’escola, que en són un molt bon complement, però que no hem de caure en el parany de donar-los una importància excessiva, ja que els qui verdaderament són la clau en el món de l’educació són els mestres, tal i com s’ha anat exposant en determinades intervencions.


Pel que fa a la meva participació al debat, considero que ha estat adequada ja que crec que compleix tots els criteris d’avaluació. Podem observar que el nombre d’intervencions és el correcte ja que en vaig realitzar tres, i que en totes elles hi he aportat informacions clares tan argumentant com contraargumentant, coherents, adequades i sempre defensant la postura sociodeterminista que se m’havia demanat  amb una bona correcció formal i expressiva.  Penso també, que el treball implícit d’aprofundiment en els continguts hi ha estat, però potser no ha quedat massa reflectit enlloc.
Per acabar, considero important destacar una companya, la Patrícia Martín Gallego ja que crec que a nivell general, ha fet unes aportacions excel·lents, sobretot en el tema de ciència i tecnologia més concretament en l’apartat que es tractava sobre el rol professor - alumnes, defensant amb molts bons arguments, d’una forma interessant i afegint informació que mostraven el seu elevat nivell d’aprofundiment en el tema, alhora que tenia ben present el seu posicionament en aquest debat i el sabia defensar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada