Després d’uns dies sense publicar res al blog, a
continuació us exposo la meva síntesi del debat CTS, a veure què us
sembla...
L'idea que més em va
sorprendre va ser que tot i que les tecnologies estan a l’ordre del dia en la majoria de les
escoles i centres educatius, una companya va comentar un aspecte que em va
cridar l’atenció i va portar a que hi reflexionés extensament, i és que els
ordinadors a les aules i totes les tecnologies com a “intent” de substituir
dels llibres de text, hem de tenir en compte que a la llarga, pot ser que
redueixin el rendiment acadèmic dels alumnes. Ella, ho va exposar molt
clarament dient que potser no hem sabut compaginar correctament la tecnologia i
l’escola. Els informes PISA, a nivell d’Espanya, encara no han calculat
l’efecte dels ordinadors a les aules però si que ho han fet a nivell
internacional i encara no està massa clar si el canvi és tan positiu com ens volen
fer creure. Penso que els ordinadors i les noves tecnologies són totalment
compatibles amb l’escola, que en són un molt bon complement, però que no hem de
caure en el parany de donar-los una importància excessiva, ja que els qui verdaderament
són la clau en el món de l’educació són els mestres, tal i com s’ha anat
exposant en determinades intervencions.
Pel que fa a la
meva participació al debat, considero que ha estat adequada ja que crec que compleix
tots els criteris d’avaluació. Podem observar que el nombre d’intervencions és
el correcte ja que en vaig realitzar tres, i que en totes elles hi he aportat
informacions clares tan argumentant com contraargumentant, coherents, adequades
i sempre defensant la postura sociodeterminista que se m’havia demanat amb una bona correcció formal i expressiva. Penso també, que el treball implícit
d’aprofundiment en els continguts hi ha estat, però potser no ha quedat massa reflectit
enlloc.
Per acabar,
considero important destacar una companya, la Patrícia Martín Gallego ja que
crec que a nivell general, ha fet unes aportacions excel·lents, sobretot en el
tema de ciència i tecnologia més concretament en l’apartat que es tractava
sobre el rol professor - alumnes, defensant amb molts bons arguments, d’una
forma interessant i afegint informació que mostraven el seu elevat nivell
d’aprofundiment en el tema, alhora que tenia ben present el seu posicionament
en aquest debat i el sabia defensar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada